باغ ویلا مدرن

معذفی شرایط خرید باغ ویلا

باغ ویلا مدرن

معذفی شرایط خرید باغ ویلا

کاربرد بلوک سیمانی

کاربرد بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی کاربرد وسیعی در صنعت ساخت و ساز دارند و به عنوان مصالح اصلی برای خود سازه یا دیواره‌های محافظ دور ساختمان‌های مسکونی و تجاری استفاده می‌شوند. این بلوک‌ها اغلب انتخاب اول سازندگان برای ساخت هر نوع دیواری هستند چرا که نسبت به رطوبت و آتش مقاوم بوده و به علت وزن پایینی که دارند ( بلوک سبک)، کار را برای کارگران ساختمانی راحت تر می‌کنند.همچنین در کنار جاده‌ها و خیابان‌ها این بلوک‌ها را دیده‌اید که برای جداسازی پیاده‌رو یا لاین‌های جاده استفاده شده‌اند. بلوک‌هایی که بر کف خیابان می‌بینید هم از نوع سیمانی هستند که به آنها “بلوک سنگ فرش” گفته می‌شود.

  

وجود انواع مختلف این بلوک‌ها با طراحی و کاربری متفاوت سبب شده است تا سازندگان بتوانند با توجه به نیاز کارفرما و شرایط محیطی از این مصالح مقرون به صرفه برای هر نوع سازه‌ای استفاده نمایند.

مزایای بلوک سیمانی

بلوک سیمانی در زمینه ساخت و ساز مزایای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

1. راندمان انرژی بالا

عایق کاری مرحله مهمی در ساخت و ساز ساختمان است و بلوک های سیمانی سنگین ابزار مناسبی برای عایق کاری دیوارها هستند. سازه های ساخته شده از این نوع بلوک ها نسبت به تغییرات دما حساس نیستند. یعنی با تغییر دمای بیرون، دمای داخل ساختمان تغییر چندانی نمی کند، بنابراین نیازی به مصرف انرژی زیاد برای گرمایش و سرمایش ساختمان نیست و این کاهش مصرف می تواند حدود 25 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه داشته باشد. .

2. کاهش هزینه های ساخت و ساز

بلوک سیمانی یکی از مصالح ساختمانی است که آسیب کمتری نسبت به آجر و چوب برای محیط زیست دارد. استفاده بیش از حد از چوب و زغال سنگ برای ساخت آجر اثرات مضر زیادی بر محیط زیست و منابع طبیعی دارد. به دلیل این تلفات و زمان و سرمایه بیولوژیکی و انسانی برای تولید این مواد، قیمت نسبتا بالایی دارند. در نتیجه استفاده از بلوک های بتنی نه تنها آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز می شود.

سه. سهولت طراحی به دلیل وجود انواع بلوک سیمانی

استفاده از ساختمان؛ بلوک های سیمانی اشکال مختلفی دارند که با توجه به طراحی و معماری قابل استفاده هستند. اگر به هر ویژگی در خانه خود فکر می کنید؛ حتما از بلوک های خاکستر به نحوی استفاده کنید. دیوارها دکوراسیون قفسه ها و پنجره ها یا محیط بیرونی ساختمان؛ در این موارد می توان از بلوک سیمانی استفاده کرد.

4. کاهش هزینه های نگهداری

بهترین چیز در مورد بلوک های بتنی نسبت به سایر مصالح ساختمانی این است که عمر طولانی تری دارند و به مراقبت و نگهداری کمتری نیاز دارند. به عنوان مثال، بتن بر خلاف چوب، رطوبت را جذب نمی کند و کپک و کپک را جذب نمی کند. این یک معیار مهم برای اندازه گیری طول عمر خانه است، زیرا رطوبت می تواند باعث پوسیدگی و پوسیدگی چیزهای دیگر شود. بتن بدون درز است و هزینه های تعمیر و نگهداری شما را در آینده کاهش می دهد.

5. دوام بالا

به دلیل استحکام بالای بلوک های سیمانی، دیوارهای ساخته شده از آنها از آجر یا چوب محکم تر است. حفره های موجود در بلوک را می توان با مواد تقویت کننده پر کرد تا سختی آن افزایش یابد.

6. مقاوم در برابر آتش

مواد مورد استفاده در ساخت بلوک های سیمانی غیر قابل اشتعال هستند و می توانند در برابر دما یا گرمای شدید مقاومت کنند. برخلاف دیوارهای چوبی که به سرعت آتش را حمل می کنند. از طرفی بتن هایی که می توان از آنها به عنوان خاک رس استفاده کرد مانند حشرات نسوز نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد