باغ ویلا مدرن

معذفی شرایط خرید باغ ویلا

باغ ویلا مدرن

معذفی شرایط خرید باغ ویلا

مبدل حرارتی استخر چیست

مبدل حرارتی استخر را می توان یکی از ابتدایی ترین و اساسی ترین ملزومات ساخت استخر دانست. برای ساخت استخرها معمولا از مبدل های حرارتی با راندمان بالا و استاندارد استفاده می شود. به همین دلیل فرآیند انتقال انرژی گرمایی سریعتر انجام می شود. به طور کلی می توان گفت که فرآیند گرم کردن آب در استخرها با کمک مبدل حرارتی صورت می گیرد. در واقع سیستم گرمایش اصلی در استخرها به مبدل حرارتی متصل است که دمای آب مورد نظر را تنظیم خواهد کرد.
  
البته دقت کنید اگر مبدل حرارتی استخر به درستی انتخاب نشود باعث کاهش کیفیت گرمایش آب می شود. همچنین مبدل های حرارتی مورد استفاده برای استخرها معمولا دارای دو مدار گردش هستند که یک مدار آب گرم دیگ را به گردش در می آورد و مدار دیگر آب استخر را به گردش در می آورد. در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد مبدل حرارتی استخر در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهیم. پس با ما همراه باشید

مبدل حرارتی استخر
استخر تبادل حرارت چیست؟

در واقع استفاده از مبدل حرارتی استخر می تواند تاثیر زیادی بر گرمایش استخر و جکوزی داشته باشد. به طوری که در تمام استخرهایی که از مبدل حرارتی در سیستم گرمایشی استفاده می شود دمای آب در طول سال در حد مناسبی حفظ می شود. به همین دلیل احتمال سرد بودن آب در فصول سرد سال کاهش می یابد. به عبارت ساده تر می توان گفت که گرمایش آب استخر به روش های مختلفی انجام می شود. اما یکی از بهترین روش ها استفاده از مبدل حرارتی در استخر است. همچنین دانستن این نکته مفید است که مبدل حرارتی مورد استفاده برای گرم کردن آب استخر فقط در استخرهایی با دیگ آب گرم استفاده می شود.
در واقع بهترین نوع مبدل حرارتی برای استخر و جکوزی را می توان کارآمدترین نوع از نظر مصرف برق و زمان استفاده دانست. اما به طور کلی مبدل های حرارتی پوسته ای و لوله ای بهترین نوع مبدل حرارتی هستند و برای جکوزی ها و استخرها مناسب هستند. این به این دلیل است که مبدل های نوع صفحه ای به دلیل عواملی مانند مواد شیمیایی موجود در آب و سختی آب می توانند به سرعت مسدود شوند.
علاوه بر همه این موارد، نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که برای ارزیابی پمپ حرارتی اینورتر، دبی پمپ انتخابی باید با دبی دیگ بخار مطابقت داشته باشد. همچنین قدرت دیگ باید 10-15 درصد بیشتر از ظرفیت تبادل حرارتی استخر باشد. البته باید فرض کرد که قدرت مشعل حدود 5 درصد بیشتر از قدرت گرمایش دیگ است.
مبدل حرارتی استخر
انواع مبدل های حرارتی برای استخرهای شنا:
معمولا مبدل حرارتی استخر یک مبدل حرارتی پوسته و لوله است. اما بهتر است بدانید که این ترانسفورماتورها به سه نوع مختلف تک پاس، دو پاس و U شکل تقسیم می شوند.
انواع اینورتر استخر
مبدل حرارتی تک پاس:
این مدل مبدل حرارتی استخری به گونه ای طراحی شده است که سیال مورد نظر که می تواند گاز یا مایع باشد از یک طرف وارد لوله می شود. سپس مستقیماً از طرف دیگر لوله خارج شوید. در این مدل تبدیل، نظافت لوله به راحتی و به صورت فیزیکی انجام می شود. دلیل آن را می توان عدم خمش در لوله یا گروهی از لوله ها دانست. البته بهتر است بدانید که در این مدل از 2 مبدل حرارتی لوله ورق استفاده شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد